Κατά την επίσκεψη στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. είναι σημαντικό να γνωρίζει τόσο ο γονέας/κηδεμόνας όσο και το παιδί εκ των προτέρων τη διαδικασία της αξιολόγησης και τον σκοπό της.

 

Σχετικά με τη διαδικασία:

-Ύστερα από την αίτησή σας στον φορέα θα κληθείτε τηλεφωνικά για να οριστεί η ημερομηνία του ραντεβού.

-Ο αριθμός των συναντήσεων εξαρτάται από την ηλικία και τις ανάγκες του παιδιού και μπορεί να κυμανθεί από 1 έως 3 συναντήσεις.

-Στο πρώτο ραντεβού σας στον φορέα, έρχεστε σε επαφή με κοινωνικό λειτουργό, που λαμβάνει το κοινωνικό ιστορικό.

-Το παιδί αξιολογείται από εκπαιδευτικό και ψυχολόγο, καθώς και από άλλες ειδικότητες (εργοθεραπευτή/λογοθεραπευτή) αν κριθεί απαραίτητο.

-Θα ενημερωθείτε για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης σε δεύτερο χρόνο και αφού συνεδριάσει η διεπιστημονική ομάδα, ώστε να συζητηθούν οι δυσκολίες και οι δυνατότητες του παιδιού, καθώς και να καταγραφούν οι προτεινόμενες παρεμβάσεις.

-Σε περίπτωση που την ημέρα του ραντεβού το παιδί δεν αισθάνεται καλά (σωματικά ή ψυχολογικά) ενημερώστε τηλεφωνικά το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ώστε να προγραμματιστεί εκ νέου ραντεβού.

 

Σχετικά με την ενημέρωση του παιδιού πριν τη διαδικασία της αξιολόγησης:

-Συζητήστε με το παιδί σχετικά με τους λόγους και τη διαδικασία της αξιολόγησης. Μπορείτε να αναφερθείτε στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί, όπως τις έχετε παρατηρήσει εσείς ή ο/η εκπαιδευτικός της τάξης, καθώς και πώς βιώνει το ίδιο το παιδί τις δυσκολίες του.

-Κατά τη συζήτησή σας μαζί του, λάβετε υπόψη την ηλικία του παιδιού (π.χ. σε ένα νήπιο μπορείτε να πείτε ότι θα γνωρίσει κάποιους κύριους/κυρίες και θα παίξει, όπως και στο σχολείο). Σε παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας είναι σημαντικό να γίνει συζήτηση με ειλικρίνεια και σαφήνεια για τη διαδικασία και τον σκοπό της.

-Ενημερώστε το παιδί για τη διάρκεια της διαδικασίας, καθώς και ότι μπορεί να διακοπεί αν αυτό αισθανθεί άβολα.

-Είναι σημαντικό για το παιδί να γνωρίζει εκ των προτέρων ότι μπορεί να εμπιστευτεί τον/την ειδικό και ότι στόχος είναι μέσα από αυτή τη διαδικασία να υποστηριχθεί σε τομείς που το δυσκολεύουν.

-Όλη η συζήτηση είναι ωφέλιμο να γίνει κάποια στιγμή πριν το ραντεβού, στην οποία δεν επικρατεί ένταση ή δεν έχει προηγηθεί κάποια σύγκρουση του γονιού με το παιδί!